Google analytics Partner - Lattapon Injaroen

SEO eller Search Engine Optimization er betegnelsen for det arbejde der ligger i at optimere hjemmesider til søgemaskinerne. Ligegyldigt om du tilbyder fysiske produkter gennem en webshop, serviceydelser eller information, kan SEO hjælpe dig med din synlighed i søgemaskinerne.

Der er mange fordele ved SEO; brugere har større tiltro til de organiske resultater i forhold til de betalte, og når 8 ud af 10 forbrugere begynder deres købsproces på nettet, er det selvfølgelig her du skal findes.

Henrik Bondtofte

SEO Ekspert

SEO Optimering i Esbjerg - CMB Marketing

Er du SEO-Kunde?

Vores SEO-Platform giver dig som kunde, muligheder for at følge vores arbejde med søgemaskineoptimering af din hjemmeside. Du vil kunne se placeringer på din søgeord på flere søgemaskiner, tilføje opgaver, udskrive rapporter og meget mere. Du skal bruge et logind og password for at få adgang til denne SEO-Platform. Ved indgåelse af samarbejdsaftale med CMB Marketing, får du tilsendt logind og adgangskode til din email. Vi giver dig også support og informerer dig om brugen af denne platform.

Logind til SEO-Platform

Hvorfor Søgeoptimering?

I dag et det ikke længere nok at have en god hjemmeside. Mange kunder finder hjemmesiden fra søgeresultater i Google, og er man ikke listet der, mister man meget salg.

Hvad er søgeoptimering?

Google og andre søgemaskiner kigger på din hjemmeside med særlige briller. De tager ikke hensyn til om hjemmesiden er flot, men er mere interesseret i, om tekstindholdet bliver leveret på den rigtige måde. Når man søgeoptimere en hjemmeside, arrangerer man bl.a. indholdet på en sådan måde, at søgemaskinerne har nemt ved at læse dem. Man finder styrker og svagheder, og retter op på evt. tekniske problemer der kan have indflydelse på søgemaskinerne.

Hvordan søgeoptimere man?

Søgeoptimering bygger på mange års erfaring, og omhandler meget tidskrævende arbejde, hvor man manuelt side for side tager stilling til, hvordan de individuelt skal optimeres. Det tager tid at gennemgå en hel hjemmeside, men forskellen er markant når først det er lavet. Udgifterne hertil er derfor også hurtigt tjent ind, og efterfølgende tæller det kun opad på bundlinjen.

Hvad hjælper søgeoptimering?

Når først din hjemmeside er søgeoptimeret, vil Google have nemmere ved at placere den i sine søgeresultater. Det kan forøge antallet af besøgende på din hjemmeside, og dermed også være med til at forøge dit salg. Husk på at søgeoptimeringen arbejder som gratis reklame for dig 24/7. Det kan man ikke sige om så mange andre former for PR. En løbende optimering vil dog altid være nødvendig for at holde sin position, men når først man har grundopsætningen på plads, vil det efterfølgende arbejde være en leg.

BEMÆRK:

Lattapon Injaroen er Certificerede Samarbejdspartner med Google og Certificeret Inbound Marketer!

Få gode råd til SEO-venlig hjemmeside hos CMB Marketing i Esbjerg

Vi tilbyder SEO-venlige hjemmesider, som er pæn at se på får en høj placering på Googles søgeresultater...

Privat SEO Kursus/Workshop

Se mere her...

Wordpress Kursus/Workshop

Se mere her...

Hvornår skal SEO tænkes ind?

Hvis du ønsker at få en SEO-venlig hjemmeside, så er det vigtigt at du kommer godt fra starten. Som udgangspunkt skal du altid forbygge problemer der kan opstå i forhold til at komme med på Googles indeksering. Disse problemer kan være i forhold til dobbelt indhold som Google slår ned på, hjemmeside er måske for langsom til at sende svar til Google søge-robotter, eller hvis hjemmesiden ikke overholder Google Tekniske retnings linjer. -Inden du vælger domænenavn til din hjemmeside, skal du tænke SEO -Inden du vælger CMS til du tænke SEO

Brug SEO-Venlig CMS til din hjemmeside

Du har brug at kunne få adgang til alle sider på din hjemmeside, og derfor anbefaler vi at du bruger ”content management system” CMS, der vil give dig mulighed for at rette og ændre i alt indhold på hver enkelte sider på din hjemmeside. Du skal beskytte din hjemmeside mod angreb fra hackere, og derfor anbefaler vi at du bruger lange og kryptiske koder til din login. -Brug WordPress (Setup og installation) -Gør hjemmesiden søgebar (Google index) -Hurtig redigering af SEO indhold -Beskyt din hjemmeside i mod angreb fra hacker

Tekster på din hjemmeside skal være SEO-optimeret tekster

”Webarkitektur og metastruktur” skal være baseret på en grundig søgeordsanalyse.  Start med at lave søgeordsanalysen inden du beslutter dig for at skrive indhold til din hjemmeside, for at finde frem til de søgeord og søgefraser, der skal skabe trafikken til din hjemmeside. Det er godt at bruge Googles søgeordsværktøjer her. Når man udarbejder indholdet til sin hjemmeside, skal man naturligvis tage udgangspunkt til den søgeordsanalyse som man har lavet. Her kan man skab et godt overblik, ved at bruge et regneark til at organisere ordene, efter de forskellige værdiger som man vil prioritere. – Original SEO tekst indhold på din hjemmeside – Mindst 300 til 500 ord – 1,5-2,5% søgeordstæthed – Brug overskrifter der indeholder søgeord (H1, H2, H3) – Brug fed og kursiv i nogle søgeord – intern og ekstern Link til søgeord – Gøre det nemt at dele til Google Plus og andre relevante sociale medier

Alt-tekst og filnavne på billeder skal indholde søgeord

– Navngiv alle billederne inden du uploader dem til din hjemmeside – Indsæt søgeord i Alternatetekst på alle billeder – Lad ikke filstørrelsen på et billede være mere end 1MB.

Google vil have mobilvenlige hjemmesider

-Test for mobilvenlighed på dette link (LINK) -Vælg et WordPressTheme der er responsiv og mobilvenlig

Menuer på din hjemmeside skal indholde søgeord

-Organisere menuerne med Header tags -Brug søgeord i menuerne

SEO skaber trafik til hjemmesiden, men en relevant indhold konverter trafikken til kunder

Du skal bruge trejdieparts systemer, så som Google Analytics, Adwords, Webmastertools, Google Plus, og Google Mybusiness for lokal søgnings  resultater.   Få styr på sporing af din hjemmeside. Det er vigtigt at du ved, hvor dine besøgende kommer fra og, hvad de foretager sig på din hjemmeside.  Når din nye hjemmeside er oppe og kører, så er det vigtigt at du kan måle din placering i Google, hvor du får din trafik fra, og hvor meget trafik du får. -Brug Google Analytics til at måle trafikken o analysere besøgendes adfærd -Brug indholdet som billeder, overskrifter, videoer med mere, til at konvertere de besøgende

SEO Esbjerg
SEO Esbjerg
SEO Esbjerg
SEO Esbjerg
Se mere omkring konsulenten, Lattapon Injaroen og CMB Marketing Esbjerg,